Telefon: 06-30-9216-559
Email: mary@callantorna.hu

   A Callanetics
az egyik leghatékonyabb

alakformáló és testtartást javító
torna

Nyugdíjas torna

Nem könnyű az öregség. Ekkorra a fizikai képességek lecsökkennek, az érzékszervek gyengülnek, az ember lassúbb tempóra kapcsol. A test változásai mellett az egészségi problémák, a betegségek is jelentős testi korlátozást jelentenek, amitől sokan visszahúzódóvá, otthonülővé válnak, tehetetlennek és értéktelennek érzik magukat, egyre kevesebb örömet, értelmet találnak az életben.
Ez azonban nem kell, hogy így legyen!

Az életkor előrehaladtával a mozgásrendszerünk működésében kisebb-nagyobb kopásokat, meszesedéseket, merevséget, kötöttséget és fáradtságot tapasztalunk. A túlterhelt aktív életben az ízületek kopásnak indulnak, a gerinc a rugalmasságát elveszíti, az izmok, erek rugalmassága csökken, a vér áramlása lelassul, a vérnyomás és a koleszterin szint megnő. Idősebb emberek esetében szénhidrátok elfogyasztása után a vércukorszint jobban megemelkedik, gyakran a szervezet zsírtartalma több mint 30%-kal nő, a bőr alatti zsírréteg csökken, a hasüregi zsírtartalom nő, ennek következtében a bőr elvékonyodik és ráncosodik, törékenyebbé válik és a test alakja megváltozik.

Az életkorral kapcsolatos változások felsorolása mellett nem lehet elégszer hangsúlyozni a megelőzés jelentőségét. Az említett kórállapotok nagy része megfelelő életmóddal megelőzhető, a funkciócsökkenés mértéke és üteme jelentősen lassítható. Az idősebb korosztály számára éppolyan fontos a rendszeres testmozgás, mint a fiatalabbak számára. Az egész életen keresztül tartó egészséges életmóddal sokat tehetünk hosszú, tevékeny és boldog öregségünk érdekében. A rendszeres testmozgás képes csökkenteni az öregedéssel együtt járó kedvezőtlen élettani változások nagy részét. Ezzel nem csak az életminőség, hanem az időskorban jelentkező bizonyos betegségek is megelőzhetők. Rendszeres fizikai aktivitás hatására a szív-érrendszer teljesítőképessége nő, ugyanúgy, mint az izomerő és javulhat az ízületi mozgékonyság csakúgy, mint a mozgáskoordináció. A fizikai terhelés hatására a cukorbetegség, az elhízás, a szív-érrendszeri betegségek, valamint a magas vérnyomás gyakorisága csökken. Az idősek mentális teljesítménye a testmozgás hatására javul.
Az időskori tornán az erre a korosztályra jellemző problémák megelőzése és karbantartása a célunk. A 60 perces Callanetics foglalkozás zenére történő torna, ami előtérbe helyezi az ízületek védelmét. A tornán az ízületek aktív kimozgatása, az izmok erősítése és nyújtása, a vérkeringés és a szívműködés javítása a feladatunk. A torna során a résztvevők visszakapják a mozgás örömét, amely bátrabbá teszi őket a mindennapokban és életminőség javulását eredményezi.

A sportolásban az a nagyszerű, hogy a kezdet nincs életkorhoz kötve, bármikor elkezdhető, még 60 éves korban sincs késő elindulni. Ha valaki elhatározza, hogy fizikai aktív életmódot folytat, akkor annak egy idő elteltével a mozgás, a sportolás az élete részévé válik, igénnyé és szükséggé.

„Az egészség nem minden, de nélküle minden semmivé válik életünkben”(Arthur Schopenhauer)

Csoportos foglalkozások

Hétfő

17.00-18.00

Szerda

8.30-9.30

Csütörtök

17.00-18.00

Péntek

8.30-9.30

A délelőtti órákra előzetes bejelentkezés szükséges!


Helyszín:
III. Fényes Adolf u. 23.
(bejárat a Perc utca felől)

Egyéni oktatás

Igény esetén vállalok egyéni, személyre szabott órákat is előzetes egyeztetés alapján.